Tags

, ,

> Kahire’den uçakla Abu Simbel’e geçtik, Abu Simbel tapınağını gezdikten sonra 3 saatlik otobüs yolculuğu ile Aswan’a ulaştık. Aswan’da İber Otel’e yerleştik. Yukarıdaki resim otel odamızdan çekildi. Otel yatay olarak uzanıyordu ve tüm odalar Nil Nehri’ne bakıyordu. Arka tarafa bakan odaları yok.

Odamız oldukça genişti ve güzel dekore edilmişti. Banyosu büyüktü ve kullanışlıydı.
Otelde bir akşam yemeği yedik, bir de kahvaltı ettik. İkisi de açık büfeydi. Geniş yay şeklinde olan salonun teras kısmı da mevcuttu. Sabah kahvaltısında omleti terasta yaptılar. Kahvaltı salonu yağ kokmadı. Akşam yemeğinde özel terbiyelenmiş ciğeri mangalda gene terasta yaptılar. Bence çok güzel planlanmıştı.
Açık büfe oldukça zengindi. Herşey taze ve lezzetliydi.
Ekmek ve pastalar da çeşit çeşitti.
Ben kendime oldukça sade bir kahvaltı tabak hazırladım. Çeşitli peynirler benim kahvaltımın özünü oluşturur.
ilk defa İskenderiye’de Maritim Jolie Ville Hotel‘de tattığım “Foll Nabed”ten sonra “Foul Medamas” yedim. Temelde ikiside aynı yemek.”Foul Medamas” içinde yer alan bakla taneleri bütün bütündü, Foll Nabed’te olduğu gibi püre haline getirilmemişti. Üzerine biraz tuz ve pul biber ekledim, birazda limon suyu ilave ettim. Klasik Mısırlı kahvaltısı yapmış oldum. Çok benim damak tadıma uymuyor. Yedim ama severek yemedim.
Rehberimizin dediğine göre kahvaltımı “Sherea with Milk” ile tamamladım. Bu da klasik Mısır mutfağındanmış. Mısırlılılar kapanışı bununla yaparlarmış. Lezzetsel olarak nasıl birşey olduğunu herhalde şu şekilde anlatabilirim. Süt, pirinç unu ve tel şehriye karıştırıp üzerine tad versin diye pudra şekeri ilave edip sıcak yediğinizi hayal edin. Damak tadınıza göre pudra şekeri ile tatlılık kıvamını ayarlıyorsunuz.
Ben hem kahvaltıdan hem de akşam yemeğinden memnun kaldım. Kahire’nin karmaşası ve kalabalığının ardından Aswan oldukça sakin ve huzur dolu geldi.